Googlesök

Anpassad sökning

tisdag 27 april 2010

Flyt för Helsinborg just nu och andra allsvenska noteringar

En man mindre i en halvlek och borde nog haft en straff emot sig så lyckades Helsingborg ta 3 poäng på Strandvallen. De känns mer och mer som den mest skimrande av guldkandidaterna. Trodde inte så mycket på dom innan men de har lyckades riktigt bra. Känns som de fått ett bra lagspel där många är med och jobbar och kämpar i sin "roll" så att säga. Mjällby gjorde det bra igår trots att de inte lyckades göra mål. Tror de blir ett mittenlag i år men det får man se snart när avstängningar och skador gör sin beskärda del mot tunna trupper.

Annars trodde jag mycket på Malmö innan säsongen. De vann hemma igår mot Djurgården och var som väntat det bättre laget. Om något lag ska kunna hota Helsingborg till guldet är det MFF. Djurgården då? De är inte bättre än var de ligger i tabellen just nu. Då missade Daniel Andersson ändå en straff. Kanske var bra att Figueiredo snodde straffen i Skånederbyt i helgen. För er som inte såg det så stod Roland Nilsson och skrek att Daniel skulle tagit straffen mot Helsingborg men Figueiredo gjorde en Zlatan och slog straffen i mål. Kan tänka mig att han fick lite skit av Rolle efteråt.

Tills sist men den stora snackisen igår var att Mikael Stahre lämnar AIK för Panionios i Grekland. Jag förstår att han lämnar AIK när han får en chans att coacha utanför skandinavien. Däremot avundas jag inte honom att flytta till Grekland med tanke på hur det ser ut med deras ekonomi i den här lågkonjukturen. Hur påverkar det här AIK? De är naturligtvis inte bra att tränaren lämnar mitt i säsongen och får sätta in en ersättare. Sen får man se hur det sportsliga blir med Björn Wesström som ersätter. AIK har ju inte börjat serien blomstrande direkt. Sen får de ingen kompensation från grekerna heller då Stahre hade en vanlig anställning i AIK och inget kontrakt som spelarna har. Elaka tungor skulle nog säga att den första råttan har lämnat det sjunkande skeppet. Personligen tror jag AIK inte blir ett sjunkande skepp men inte heller något topplag i år.

1 kommentar:

  1. grym blogg !!!
    min fotbollsblogg skulle nog intressera dig tror jag;
    http://nezik.blogg.se

    SvaraRadera