Googlesök

Anpassad sökning

lördag 23 januari 2010

Då var det slut för den här gången

3 raka förluster och det var tack och godnatt för svenskarna för den här gången. Jag är inte allt för missnöjd då det egentligen bara var en plattmatch, den mot Slovenien. Att Sverige skulle rubba Polen trodde jag inte och att vi skulle få det svårt mot Tyskland likaså. Det som fällde avgörandet var den dåliga insatsen mot Slovenien. Hade vi haft dom i sista matchen hade vi haft dom i andra eller i sista matchen hade vi nog lyckats ta dom men nu var det lite öppningsnerver för flera av de svenska spelarna.
Det var en riktig jämn grupp där Polen som vann hade +5 mål och Sverige som förlorade alla 3 matcher bara hade -6, alltså i snitt förlust med 2 mål per match.
En som jag själv tror kommer få en ett riktigt genombrott nästa år är Kim Ekdahl du Rietz. En blott 20 år gammal kille från Lund som har en riktigt bra stegisättning. Han kommer nog lämna Lugi för Tyskland för att kunna fortsätta sin utveckling framåt.
Den stora besvikelsen i turneringen är Källman som varit väldigt anonym. För mycket missade lägen och inte alls på alerten bakåt. Framförallt den svaga försvarsspelet han presterade mot Tyskland är något som sitter på näthinnan. Det var han och Mattias Gustafsson skada var nog det som fällde avgörandet mot Tyskland.
Det största minuset utanför planen går till alla som sågar Kim Andersson vid fotknölarna. Framförallt att ifrågasätta honom personligen i intervjuer mitt under pågående turnering. Försöker de trycka ner våra egna spelare totalt? Jag skulle också fundera över min framtid i landslaget om man blir ifrågasatt på det sättet som han blir här http://www.dn.se:13026/sport/folj-em-handbolen-direkt-1.1031859

Personligen hoppas jag att han fortsätter då han är riktigt viktig för lagbygget inför VM på hemmaplan nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar